Wikia

James Pimplebottom
James Pimplebottom
Algemeen
Naam: James Augustus Peregrin Pimplebottom
Geslacht: mannelijk
Leeftijd: 21 (251)
Geboortedatum: 31 maart 1762
Beroep: geest
Familie & Vrienden
Familie: graaf en gravin van Hardsdale
Vrienden: Miss Amelia (toekomstige vrouw)
Gwendolyn Shepherd
Huisdieren: Hector (paard)
Anderen
Eerste verschijning: Robijnrood
Laatste verschijning: Smaragdgroen
Wordt gespeeld door: Kostja Ullmann

James Pimplebotton is een geest uit de 18e eeuw, houdt omhoog de Saint Lennox high school. Volledige naam James augustus Peregrin Pimplebottom, erfgoed van de veertiende graaf van Hardsdale.

Karakter Edit

James is erg ouderwets, dat is te wijten aan zijn opvoeding als zoon van een hertog. Hij loopt steeds te klagen over iets dat niet overeenkomt met zijn aristocratische principes uit de 18e eeuw.Gwendolyn is ook verliefd op hem tot dat ze ondekt dat het een geen is.

Hij is ook zeer snel beledigd als Gwendolyn hem weer negeerd, omdat alleen zij hem kan zien en hem horen, en hij wil natuurlijk niet behandeld worden als "lucht"

Als hij daar zin in heeft, kan James ook erg aardig en behulpzaam zijn. Hij heeft Gwendolyn gesteund in hun voorbereidingen voor het bal en leerde haar het verschil tussen "excellentie", "Uwe Hoogheid" en "soevereiniteit".

Helaas, James zag alles als een koortsdroom en wil maar niet toegeven dat hij al 229 jaar dood is. Toen hij Xemerius ontmoette, verwees hij hem als koortsdroom kat.

Uiterlijk Edit

James draagt, trouw aan zijn eigen eeuw, een pruik, beauty patches, poeders, en natuurlijk de ouderwetse kleren. Volgens Gwendolyn James zou zonder al deze eigenaardigheden waarschijnlijk zien er goed uit. Hij is nog heel jong, alleen eenentwintigste.

Leven Edit

Eigenlijk, James leefde in de late 18e eeuw, omdat hij werd geboren op 31 maart 1762. Het gebouw, waar nu de Sint Lennox High School is gevestigd, was zijn huis, waar hij met zijn ouders en bedienden woonden, vocht met zijn vrienden in het hekwerk club en speelde met hen gokken, net zoals je zou verwachten van een man te wachten in zijn positie , Hij werd vaak genoemd als een van de "laatste Heren".

In 1782 werd de grote bal daar gehouden, James was natuurlijk ook daar. Gwendolyn en ontmoette hij voor de eerste keer, maar hij kan niet meer herinneren.

Bij 21 hij gecontracteerd pokken (een uitdrukking van verouderde voor de dodelijke pokken tijd) en terwijl hij met koorts stervende was, achtervolgde hij de eeuwen heen. Hij is een zeer zeldzaam geval, omdat hij niet echt sterven, maar toch nam tussen leven en dood ghost vorm. Dus werd hij wakker van zijn "delirium"

maar zo nu en dan op, was ongeveer bloedde, en toen ontmoette weer Gwenny in het heden. Dit bevrijdde hem uit zijn geest bestaan, omdat zij hem in het verleden van Gideon waren gevaccineerd. Daarom James overleefde zijn ziekte, niet echt stierf en zijn geest bestaan ​​in de toekomst voorbij was. Hij werd wakker om definitief van zijn koorts droom en later trouwde Miss Amelia (beter bekend als de Pruimenmeisje), een dochter van Viscount Mountbatten.

Trivia Edit

  • Der Name James bedeutet "Nachkömmling", was auf seine Herkunft als Sohn eines Herzogs deuten könnte, oder "Er (Gott) schützt". Vielleicht deutet dies darauf hin, dass er von Gwendolyn und Gideon durch die Impfung vor den Pocken geschützt wurde
  • Sein Zweitname August bedeutet "erhaben". Dies wird seine adlige Geburt symbolisieren.
  • Der Name Peregrin kann mit "der Reisende" oder "der Fremde" übersetzt werden. Er wird für seine Aufenthalte als Geist in der (für ihn aus gesehenen) Zukunft stehen, denn im Jahr 2011 ist er schließlich "fremd".
  • James ist die einzige Figur der Reihe, die sowohl in der Gegenwart von 2011 auftaucht als auch in der Vergangenheit, ohne das Geringste von den Zeitreisen zu wissen. In gewisser Weise reist er ja sogar selbst durch die Zeit, da er im Jahr 1783 nicht wirklich starb, sondern als Geist für einige Zeit durch die Jahrhunderte reiste und sogar immer wieder zurück in seine Gegenwart kam, bis er letztendlich durch die Impfung erlöst wurde.
  • Im Heraldik-Wiki wird ein gewisser Thomas Pimplebottom erwähnt.