Wikia

Katharina Schöde
Katharina Schöde
Naam: Katharina Schöde
Beroep: scenarioschrijver, regisseur, producent
Geboorteplaats: Köln
Geboortedatum: 1974
Leeftijd: 40
Haarkleur: donkerbruin

Katharina Schöde (*1974 in Köln) is een duitse Scenarioschrijver, regisseur en producent. Ze schreef het scenario aan Robijnrood en Saffierblauw en Smaragdgroen ook gericht.

LevenEdit

Schöde werd in 1974 geboren in Keulen, Duitsland en groeide daar op. Ze studeerde journalistiek en theater wetenschappen aan de Vrije Universiteit van Berlijn. Later werkte ze voor verschillende film- en televisie-producties als continuïteit/script. Ze studeerde regie aan de Universiteit van televisie en film in München. Haar scenario aanpassing van het spel die gevierd kromme door Tankred Dorst 2002 succes sinds 1998 en heeft gekregen vele internationale prijzen. 2005 Schöde maakte haar Diplon aan de filmschool met de graduatie film wind chill. De film is ook succesvol op talloze festivals. 2006/07 heeft een studiebeurs op de script-workshop in München en de filmdrama Kabul/Mittenwald ontwikkelt.

Sinds 2008 is ze producent bij mem-film in Berlijn. Ze neemt deel aan de filmversie van Robijnrood. Het schrijven van het vervolg op Saffierblauw die teruggaat tot haar pen.

Filmografie (selectie) Edit

  • 2016: Smaragdgroen
  • 2014: Saffierblauw
  • 2013: Robijnrood
  • 2010: Frauen für Prewitz
  • 2009: Draußen am See
  • 2007: Kabul/Mittenwald
  • 2006: Der Kapitän
  • 2005: Gefühlte Temeperatur
  • 2005: Grüner wirds nicht
  • 2004: Marcus B. lebt!
  • 2002: Die Kurve
  • 2001: Der letzte Indianer