Wikia

Mr. W. Bernhard
250px
Algemeen
Naam: Mr. W. Bernhard
Geslacht: man
Beroep: Butler
Bijnaam: Grootmoeders Factotum (Gwen, Grace)
Familie & Vrienden
Familie: Lucy Montrose (Grootmoeder)
Paul de Villiers (Grootvader)
Gwendolyn Shepherd (Tante)
Vrienden: Lord Lucas Montrose
Lady Arista Montrose
Anderen
Eerste verschijning: Robijnrood
Laatste verschijning: Smaragdgroen
Wordt gespeeld door: Johannes Silberschneider

Meneer Bernhard is de Butler van de Familie Montrose.

Leven/ Familie Edit

Meneer Bernhard is al eeuwig in het Huis van Familie Montrose. Van Lady Arista wordt hij als "goede Vriend van de Familie" genoemd, Gwendolyn en haar Broertje en zusje noemen hem stiekem "Lady Aristas griezelig dienstknecht". Voor Grace is hij "Grootmoeders Factotum ". Ze verteld Gwendolyn opnieuw, dat hij er al is, sinds ze kunnen voor zichzelf denken.. In Smaragdgroen helpt hij Gwendolyn, Leslie en Nick, de Kist (de Cronograaf) te vinden.

Zijn oorsprong wordt onthuld in de loop van de geschiedenis: Lucy en Paul leven in het Jaar 1912 onder de valse Achternaam Bernhard verder, waar Lucy voor de tweede Keer zwanger wordt. Theoretisch (dit werd ook bevestigd door Kerstin Gier) is Meneer Bernhard is dus het Kind van de tweede Kinderen van Lucy en Paul. Als Lucy en Paul ook Gwendolyns Ouders zijn, is Meneer Bernhardis dus Gwendolyn neef. Dus hij is op verbazingwekkende wijze in de familie van Montrose. . Zijn voornaam begint met W.

Gwendolyn is dus de Tante van van Meneer Bernhard. Dit werd persoonlijk bevestigd door Kerstin Gier. Zou Meneer Bernhard Gwendolyns Broer (die mathematisch niet mogelijk zou zijn), zou hij ook onsterfelijk zijn,, dat zijn Ouders dan bijde Tijdreizigers waren.Dit zou het hele verhaal verplaatsen en dat Meneer Bernhard het kleinkind van Lucy Montrose en Paul de Villiers is

Karakter Edit

Meneer Bernhard s gedeeltelijk moeilijk te begrijpen. Hij lijdt soms aan slapeloosheid. Hij kent bijname alle Geheimegangen in Bourdon Place 81 (waarvan er velen zijn in het Huis van Montrose), waardoor hij minstens schijnbaar als uit het niets opduikt. Meneer Bernhard is behulpzaam en altijd beleefd. Hij helpt Gwendolyn soms met haar Problemen. Ook als hij meestal afstandelijk en stijf overkomt, hat hij een grote Hart, in het bijzonder voor Gwendolyn.