Wikia

Robijnrood
Rubinrot Film
Algemeen
Scenarioschrijver: Katharina Schöde en Felix Fuchssteiner
Directeur: Felix Fuchssteiner
Release datum Nederland: ...
Release datum Duitsland: 14.03.2013
Versie DVD: Duitsland : 30 September 2013
Film reeks
Voorganger
-
Opvolger
Saffierblauw

Robijnrood is de eerste Film van de Edelsteentrilogie en de Verfilmde van de zelfde naam Boeken.

Inhoud Edit

Gwendolyn Shepherd (Maria Ehrich) is eigenlijk een normale zestienjarige tiener - alleen vervelend dat haar familie zeker een tik te veel geheimen heeft. Alles wat je zijn rond een tijd-reizen-gen dat is overgenomen in de familie. Iedereen is zeker: Gwen's nichtje Charlotte (Laura Berlin) draagt het gen op zich en zo alles altijd draait om haar heen.

Tot opeens aan Gwen een dag uit het niets in Londen aan het begin van de 20e eeuw. Plotseling realiseert ze zich dat ze in plaats daarvan werd geboren aan de tijdreiziger. En, hoewel ze misschien goed onthouden. Alsmede op Charlotte's arrogant vriend moet Gideon de Villiers (Jannis Niewöhner), met die zij nu samenkomen, om op te lossen het grootste mysterie van hun familie geschiedenis.

Één ding is zeker: ze zal plegen om op te lossen de oude mysteriën. Wat uw geest is niet duidelijk: Dat het tussen de tijden niet mogelijk is verliefd te worden.

TrailerEdit

ActeurEdit

Maria Ehrich als Gwendolyn Shepherd

Jannis Niewöhner als Gideon de Villiers

Laura Berlin als Charlotte Montrose

Veronica Ferres als Grace Shepherd

Levin Henning als Nick Shepherd

Katharina Thalbach als Madeleine "Maddy" Montrose

Sibylle Canonica als Glenda Montrose

Gerlinde Locker als Lady Arista Montrose

Johannes Silberschneider als Meneer Bernhard

Axel Milberg als Lucas Montrose

Johannes von Matuschka als Meneer Whitman

Uwe Kockisch als Falk de Villiers

Gottfried John als Dr. White

Maurizio Magno als Robert White

Rüdiger Vogler als Meneer George

Peter Simonischek als Graaf van Saint Germain

Frederic Welter als Leopold Marley

Justine del Corte als Madame Rossini

Josefine Preuß als Lucy Montrose

Florian Bartholomäi als Paul de Villiers

Chiara Schoras als Margret Tilney

Jennifer Lotsi als Leslie Hay

Kostja Ullmann als James August Peregrin Pimplebottom

Philip Wiegratz als Gordon Gelderman

Friederike Rhein als Sarah Bloomberg

Oxana Salzmann als Cynthia Dale

Martin Östreicher als Lord Brompton

Butz Ulrich Buse als Miroslaw Alexander Leopold Rakoczy

Verschillen tussen het Boek en de FilmEdit

  • In de film leert Gwen alleen dat er het gen in hun familie een tijd reizen gen, als het blijkt, ze deed het. In het boek, maar ze heeft al deze veronderstelling sinds het begin van haar duizelig spreuken (ze beginnen bij tijdreiziger uit over de zestiende verjaardag).
  • In de film leert Gwen Gideon op het verjaardagsfeestje van haar neef Charlotte. In het boek verjaardagen worden niet gevierd op één van Charlotte en Gwen en aan de andere kant, Gwen Gideon leert alleen in tempel kennen, als haar moeder er leidt hen om te worden gelezen in de chronograaf.
  • Elk lid van de inner circle heeft de ring van de 12 sterren (op de ring die een zwölfzackiger ster zichtbaar zijn). Gideon heeft ook een. In het boek krijgt Gwen een eigen ring. In de film krijgt ze een eigen ring in tempel van Falk de Villiers.
  • Gwen's negen-jarige zusje Caroline treedt niet op in de film.
  • Gwen voldoet aan haar grootvader van Lucas in de tweede ongecontroleerde tijd sprong, maar in de edelsteen trilogie ontmoette ze hem voor het eerst in het tweede Deel voor Saffierblauw.
  • In het boek is er een fragment uit de geschriften van de voogd, waarin wordt vermeld dat reizen in je eigen leven als gevolg van het continuüm niet mogelijk is. In de film tweede springen maar genoemde door Gwendolyn, dat Lucy en Paul net is gegaan met de chronograaf in het verleden, wat kan zijn gebeurd alleen na Gwen's geboorte.
  • Gwen ziet alleen geesten in de film van haar 16de verjaardag, in het boek, maar van klein op.
  • De volgorde van de dezelfde tijd reizen door Gwendolyn en Gideon werd omgekeerd (in het boek, zijn de twee eerste op de graaf in 1782, in de film, echter, ze bezoeken als First Lady Tilney in 1912)
  • De schermen bij de Indiase, de kersenbloesem bal, ceremoniële receptie in de lodge, de "Browse" en verblijf in het archief, net zo goed als Gwen de val van het dak komen niet voor in het boek. Gwen in de film Meneer George en Gideon vertelt ook, van de scène op de bal.
  • Als de graaf Gwendolyn met behulp van telekinese wurgt, merkt Gideon van de dreiging en nog later kan detecteren de merken op de hals in het boek echter vertelde ze hem zelfs niet.
  • Gwendolyn en Gideon beslissen samen om te ontdekken de geheimen van de Loge aan het einde van de film, dit wordt gedaan in de trilogie maar alleen in de laatste Deel Smaragdgroen.
  • In de film weet bijna niemand de profetie in het boek, echter, bijna iedereen.
  • In de film, wil Gwendolyn tellen, maar in het boek, er is de regel dat alle tijd reizigers de telling bezoeken moeten nadat de inleiding springen
  • In de film, heeft Leslie zwart haar en is donkerhuidige, maar in het boek is ze blond en heeft sproeten.
  • Het boek beschrijft Madame Rossini als afgeronde en kleine, in de film, maar ze is lang en slank
  • In het boek, is de sleutel tot de chronograaf een geschenk van Gwendolyn uit het verleden, in de film zou Gwendolyn maar de sleutel wordt gegeven aan de 16de verjaardag van Lucy.